Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης
Ταινία που απεικονίζει μια περίπτωση στην οποία ένας νεαρός άντρας ζει μια διπλή ζωή.
Από τη μια είναι ένας χαμηλά αμειβόμενος λέκτορας Φιλοσοφίας, από την άλλη συνεργάζεται με την αστυνομία, προσποιούμενος τον επί πληρωμή δολοφόνο.
Το σχέδιο έχει ως εξής. Μόλις ο πελάτης δώσει την προκαταβολή στον «μαϊμού» επί πληρωμή δολοφόνο, μια άλλη ομάδα μυστικών αστυνομικών συλλαμβάνει τον “πελάτη” .
Μια μέρα ο Γκάρι (Γκλεν Πάουελ) γνωρίζει τη γοητευτική Μάντισον (Άντρια Αρχόνα) η οποία θέλει να σκοτώσει τον άντρα της, που την κακοποιεί συστηματικά.
Ο νεαρός άντρας έλκεται από τη γοητεία που ασκεί η Μάντισον και κόντρα στο ρόλο που του έχει ανατεθεί, τη συμβουλεύει να φύγει από το σπίτι και να ξεκινήσει μια νέα ζωή.
Η κατάσταση περιπλέκεται όταν το εκατέρωθεν φλερτ εξελίσσεται σε ερωτική σχέση και η διπλή ζωή του Ρον ή Γκάρι καταρρέει.
Το «Hit Man» είναι ένα ανάλαφρο έργο ψυχαγωγικής υφής, γεμάτο με στοιχεία που εμπεριέχουν το γνώριμο κινηματογραφικό σύμπαν του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
Τα νεανικά μπερδέματα, ο ρομαντισμός, η δράση, συνυπάρχουν με το είδος screwball αλλά και με τη διακωμώδηση μιας σειράς από ανθρώπινες συμπεριφορές, κίνητρα και αδυναμίες.
Από τεχνική άποψης το έργο είναι άκρως καλοφτιαγμένο.
Στο δεύτερο μισό της όμως, η ιστορία παγιδεύεται σε μια περίεργη εξέλιξη, χωρίς να φαίνεται να γνώριζε ο Λινκλέιτερ πώς να την μετατρέψει σε πιο πνευματώδη – εμπλέκει επιδερμικά μέχρι και ο Φρόιντ – και ταυτόχρονα να της δώσει δυναμική και ρεαλισμό.
Ώθησε το φινάλε πέρα από τα όρια, προς την κατεύθυνση της υπερβολής και του γκροτέσκο.
Απολαυστικοί οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές, Γκλεν Πάουελ – Άντρια Αρχόνα και δείχνουν να απολαμβάνουν τους ρόλους τους, με τον Λινκλέιτερ να καθοδηγεί και να εμπνέει και το υπόλοιπο καστ, σε υψηλές ερμηνευτικές αποδόσεις.
Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, που διαδραματίστηκαν τη δεκαετία του ’90 στη Νέα Ορλεάνη.
Η ταινία “ΗΙΤ ΜΑΝ” προβάλλεται από την Πέμπτη 4 Ιουλίου στους κινηματογράφους