Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΑΡΘΡΑΤι είναι η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής; (της Ηλέκτρας Βισκαδουράκη)

Τι είναι η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής; (της Ηλέκτρας Βισκαδουράκη)

Τι είναι η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής/περιφερειακής αρχής;

Μια νέα διαδικασία εισάγεται την ερχόμενη αυτοδιοικητική περίοδο (2024 – 2028) με τις ειδικές συνεδριάσεις λογοδοσίας της δημοτικής/περιφερειακής αρχής, που επί της ουσίας συνιστά το ελάχιστο ανάχωμα στον συγκεντρωτισμό της Διοίκησης, η οποία πλέον καταλαμβάνει τα 3/5 των εδρών, ενώ το σύνολο των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων καταλαμβάνουν τα 2/5 των εδρών.

Πρόκειται για μια διαδικασία λογοδοσίας της δημοτικής/περιφερειακής αρχής, η οποία έρχεται σε συνέχεια της σχετικής ρύθμισης Βορίδη και με σκοπό την αποσυμφόρηση της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού/ περιφερειακού συμβουλίου. Ο νόμος Κεραμέως εμπλουτίζει την διάταξη για την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, η οποία θα γίνεται κάθε δυο (2) μήνες με θέματα που επιθυμεί να θέσει ο δημοτικός/περιφερειακός σύμβουλος. Η συνεδρίαση είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση που ο πρόεδρος του δημοτικού/ περιφερειακού συμβουλίου δεν την συγκαλέσει, αντιμετωπίζει δίωξη για παράβαση καθήκοντος.

Στην νέα ρύθμιση ορίζεται ότι «στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης εγγράφονται υποχρεωτικά τα θέματα που επιθυμεί να θέσει κάθε δημοτικός/περιφερειακός σύμβουλος, τα οποία αφορούν στο έργο της δημοτικής/περιφερειακή αρχής, εφόσον έχουν κατατεθεί εγγράφως στο προεδρείο του δημοτικού/περιφερειακού συμβουλίου τρεις (3) ημέρες πριν από τη συνεδρίαση. Κάθε δημοτικός/περιφερειακός σύμβουλος μπορεί να θέσει έως ένα (1) θέμα». Να σημειωθεί ότι «εφ’ όσον έχουν υποβληθεί συνολικά πάνω από δέκα (10) θέματα, διενεργείται δημόσια κλήρωση από το προεδρείο για τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν και τα οποία εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη». «Στην ημερήσια διάταξη εγγράφονται έως τρία (3) θέματα που προτείνονται από συμβούλους της πλειοψηφίας», διευκρινίζεται στην ίδια διάταξη.

Σημειωτέον ότι «ο πρόεδρος του δημοτικού/περιφερειακού συμβουλίου ενημερώνει, δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση, τους δημοτικούς συμβούλους για την ημερομηνία, τον τόπο συνεδρίασης, καθώς και για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των θεμάτων». Στην ρύθμιση διευκρινίζεται ότι «απαγορεύεται η συζήτηση οποιουδήποτε άλλου θέματος κατά τη συνεδρίαση αυτή, καθώς και η λήψη οποιαδήποτε απόφασης. Για την ειδική συνεδρίαση δεν απαιτείται απαρτία.

Τα θέματα των δημοτικών κοινοτήτων
Για τις συνεδριάσεις στα δημοτικά συμβούλια προβλέπεται ότι «επιπλέον των ανωτέρω δέκα (10) θεμάτων, έως δύο (2) θέματα μπορούν να συζητούνται εφόσον τα έχουν θέσει οι πρόεδροι των δημοτικών κοινοτήτων. Αν έχουν υποβληθεί πάνω από δύο (2) θέματα από τους προέδρους δημοτικών κοινοτήτων, τότε διενεργείται κλήρωση».

Παράλληλα, για τις ειδικές συνεδριάσεις λογοδοσίας στα δημοτικά συμβούλια προβλέπεται ότι «η παρουσία του δημάρχου, του αρμόδιου αντιδημάρχου, του εντεταλμένου συμβούλου ή του πρόεδρου νομικού προσώπου στη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει εγγραφεί θέμα της αρμοδιότητάς τους στην ημερήσια διάταξη». «Σε περίπτωση κωλύματος, ορίζεται από τον δήμαρχο ο ίδιος ή άλλος αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος σύμβουλος για να συμμετάσχει στη συζήτηση του εν λόγω θέματος», αναφέρεται στην ίδια διάταξη.

ΠΗΓΗ: “ilektrav.gr”

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Μετάβαση στο περιεχόμενο