Ο Νίκος Χαρδαλιάς λίγες ημέρες αφότου ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Περιφερειάρχης Αττικής, ξεκίνησε με τα …σημαντικά και …άλλαξε το παλιό λογότυπο της Περιφέρειας, συνοδεύοντάς το με νέο κεντρικό σύνθημα:
«Νέα Σελίδα, Νέα Ταυτότητα! Ξεκινάμε…»
Διαβάζοντας το κείμενο παρουσίασης, μάθαμε ότι:
- Έχει βασιστεί στην τοπογραφία και στη γεωγραφική περιοχή που αυτή περιλαμβάνει. Ο χώρος, ήδη από την αρχαιότητα, λειτουργούσε σαν ολότητα, όταν ο μυθικός βασιλιάς Θησέας προχώρησε στην πολιτική ενοποίηση των 12 κοινοτήτων της αττικής χερσονήσου και τη δημιουργία του Αθηναϊκού κράτους. Έκτοτε η Αττική παρουσιάζεται ως ένα σύνολο, μια ισχυρή ολότητα.
- Με γνώμονα την ενότητα του χώρου, ακολουθήθηκε ένα σκεπτικό βάσει των περιοχών και την απεικόνιση τους σε δύο μεγάλα σχήματα (τις νότιες περιοχές, Νήσους Αττικής και το σύνολο Δυτικής, Ανατολικής Αττικής, Αθήνας) τα οποία μεθοδικά σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο που παραπέμπει σε δομή και οργάνωση και ταυτόχρονα προσομοιάζει τη δύναμη και την ορθότητα.
- Επιπρόσθετα, παρουσιάζει μια σταθερή ανοδική πορεία ενώ επίσης παραπέμπει στο γράμμα “Α” για την Αττική. Έχει επιλεχθεί, το αφαιρετικό στοιχείο με σκοπό να τονιστεί η έννοια της συμπερίληψης και της συνεκτικότητας. Βαθύτερος στόχος είναι να παρουσιάσει τη σημασία αυτής στις ζωές των πολιτών και πώς, ουσιαστικά, “διαπερνά” αλλά παράλληλα “περικλείει” την καθημερινότητα των ανθρώπων.
- Επιλέχθηκαν τρεις υφές που χαρακτηρίζουν την περιφέρεια, ειδικότερα, τη θάλασσα και το υγρό στοιχείο, τον αστικό ιστό και τη μητροπολιτική περιοχή και τέλος, τους ορεινούς όγκους και το φυσικό τοπίο. Οι τρεις αυτές υφές παρουσιάζονται από τρεις μικρές ιστορίες καθημερινών ανθρώπων μέσα από απλές στιγμές που βιώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας τους, επιτρέποντας έτσι στον θεατή να γνωρίσει την πραγματική Περιφέρεια Αττικής: τους ανθρώπους της.
Εμείς πάντως, ουδόλως ενθουσιασμένοι από αυτή την μακέτα, δεν συμμεριζόμαστε ούτε τις εκφράσεις υπερβολής του κειμένου παρουσίασης, ούτε και αυτή την σύνταξη του κειμένου με την αδόκιμη χρήση της έννοιας «υφή» στον πληθυντικό, ούτε το επείγον της αλλαγής, ούτε καν τον συμβολισμό του στην επανεκκίνηση της Περιφέρειας.
Δεν το κρύβουμε, ότι μας μοιάζει σαν κάποιο κομμάτι από το λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας, σαν κάποια τρίγωνα να «έπεσαν κάπου και να βρέθηκαν να διαφημίζουν» τον προγραμματισμό της νέας διοίκησης Χαρδαλιά!
Ας μάθουμε και πόσο κόστισε το εγχείρημα…..