Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΗΛΙΟΥΠΟΛΗΑπόψειςΑπαραίτητη η κοστολόγηση των προεκλογικών προτάσεων των Δημοτικών παρατάξεων

Απαραίτητη η κοστολόγηση των προεκλογικών προτάσεων των Δημοτικών παρατάξεων

Άρθρο γνώμης του Γιώργου Μπαλτά

Στις πρόσφατες εθνικές εκλογές, μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος των πολιτών επικεντρώθηκε στην κοστολόγηση ή μη των προεκλογικών προγραμμάτων των κομμάτων.

Η αντιπαράθεση ήταν ιδιαίτερα έντονη σε σημείο να καταδειχτεί η αναγκαιότητα μιας ανεξάρτητης αρχής όπως είναι οι οικονομικές υπηρεσίες της βουλής, να μπορούν να αναλάβουν το έργο της κοστολόγησης  των προγραμμάτων των κομμάτων.

Κατ’ αναλογία, στις επικείμενες εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, προκύπτει η ανάγκη μιας αντίστοιχης κοστολόγησης από πλευράς των παρατάξεων, ώστε να αποδεικνύουν τη σοβαρότητα των προτάσεων και του προγράμματός τους.

Ευχής έργο θα ήταν να μπορούσε η οικονομική υπηρεσία του Δήμου, να είχε τη δυνατότητα της κοστολόγησης αυτής, αν και, αν δεν κάνω λάθος, δεν προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Για παράδειγμα θα αναφέρω την ενδιαφέρουσα πρόταση παρατάξεων του Δήμου Ηλιούπολης για τη λειτουργία μιας ολοκληρωμένης Δημοτικής Συγκοινωνίας στη πόλη!

Για μια τέτοια πρόταση, εκτός από την ιδέα, που έρχεται και ξανάρχεται, απαιτείται μια επίκαιρη μελέτη εκσυγχρονισμού της, για την κάλυψη των σημερινών και όχι των προ 25ετίας αναγκών εσωτερικής μετακίνησης των κατοίκων, αλλά και οικονομικοί πόροι, για την κάλυψη του κόστους, που θα επιβαρύνει τους Δημότες τα επόμενα χρόνια.

Για το λόγο αυτό απαιτείται μια σοβαρή μελέτη για τη «Δημοτική Συγκοινωνία».

Μια «σωστή και πλήρης μελέτη» έχει ένα κόστος και δεν θα είναι μια μελέτη «στο πόδι», που δεν θα είναι δυνατόν να εφαρμοστεί, δηλαδή μια κενού περιεχομένου προεκλογική πρόταση εντυπωσιασμού.

Η μελέτη θα πρέπει να προσδιορίζει τη σχέση οικονομικού κόστους και κοινωνικού οφέλους, σε μια περίοδο κρίσης και συγκεκριμένα:

  1. Τις αναγκαίες διαδρομές
  2. Το πιθανό πλήθος επιβατών
  3. Τις ώρες λειτουργίας
  4. Τη συχνότητα των δρομολογίων
  5. Τα απαιτούμενα μέσα μεταφοράς δηλαδή τα λεωφορεία
  6. Τη στελέχωση σε προσωπικό
  7. Τον τρόπο και τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης .
  8. Ένα νέο Οργανόγραμμα και τέλος
  9. Τον ακριβή οικονομικό προϋπολογισμό, όπου θα περιλαμβάνονται οι μισθοί και τα λοιπά κόστη ανθρώπινου δυναμικού, το λειτουργικό κόστος, καύσιμα, συντηρήσεις κλπ, το κόστος διοίκησης, διαχείρισης και τηλεματικής της υπηρεσίας δημοτικής και κάθε τι απαραίτητο.

Η κεντρική διοίκηση, έχοντας «αξιοποιήσει» τις συνθήκες της οικονομικής κρίσης, έχει μειώσει τις γραμμές, αλλά και την πυκνότητα των δρομολογίων των λεωφορειακών αστικών συγκοινωνιών, σε σημείο που να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες στις καθημερινές μετακινήσεις τους και αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό, που εκ των πραγμάτων, «φορτώνεται» κι αυτό στις πλάτες των δήμων, μαζί με τις διαμαρτυρίες των πολιτών.

Με την ίδια προσέγγιση θα μπορούσαν να κοστολογηθούν και πλήθος άλλων ιδεών πάνω στις οποίες βασίζουν τις «εντυπωσιακές» προτάσεις  τους οι Δημοτικές παρατάξεις, που διεκδικούν το «πηδάλιο του Δήμου» για την επόμενη Δημαρχιακή περίοδο!

Μέχρι να συμβεί κάτι τέτοιο οι προτάσεις των παρατάξεων παραμένουν «έπεα πτερόεντα» και η σκληρή πραγματικότητα έρχεται να προσγειώσει τα πράγματα και να επιβεβαιώσει το χάσμα μεταξύ «επικοινωνιακών ιδεών» και «σκληρής πραγματικότητας»!

Γιώργος Μπαλτάς

Ηλιούπολη 21 Αυγούστου 2023 

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Μετάβαση στο περιεχόμενο