Έξυπνη η κίνηση του κ. Ψυρρόπουλου να φέρει τον συμπολίτη μας συγκοινωνιολόγο κ. Παναγιώτη Παπαντωνίου, για να εισηγηθεί ως ειδικός επιστήμονας κάποια μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος.
Από τη συζήτηση κατά τη γνώμη μας, προέκυψε ότι:
Το θέμα είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας και έτσι, στο σοβαρό περιβάλλον του ΔΣ, δεν ακούστηκαν πάλι τα γνωστά της προεκλογικής περιόδου περί αδιαφορίας του Δήμου κλπ.
Ο κ. Παπαντωνίου, με μεστό λόγο και επιστημονικό τρόπο, εξήγησε το τι φταίει και γιατί γίνονται όλα αυτά τα ατυχήματα στην διασταύρωση Πεντάρη και Πολυτεχνείου και πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα, που μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση. Δείτε ΕΔΩ τις αναλυτικές εκτιμήσεις και τις προτάσεις του καθηγητή κ. Παπαντωνίου.
Παρουσιάζουμε συνοπτικά τις προτάσεις του που καμία δεν είναι αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά της Περιφέρειας και κατά τη γνώμη μας η προεκλογική εργαλειοποίηση του συγκεκριμένου ζητήματος ήταν ατυχής.
- Εντατικοποίηση της αστυνόμευσης με την τοποθέτηση μιας έξυπνης κάμερας που θα βλέπει αυτόματα την παραβίαση του σηματοδότη και θα κόβει κλήσεις.
- Ρύθμιση των φαναριών από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, με επιπλέον χρόνο 2-3 δευτερολέπτων στο κόκκινο, ώστε να αποφεύγεται η παραβίαση που συμβαίνει συνήθως στα πρώτα δευτερόλεπτα του κόκκινου.
- Να απαγορευτούν ίσως κάποιες ροές κυκλοφορίας, μετά από μελέτη, που θα εξετάσει φόρτους κυκλοφορίας.
- Άμεση διαγράμμιση σε όλο τον κόμβο, με βέλη που θα δείχνουν τις ροές κυκλοφορίας, που ίσως βοηθήσει λίγο.
Ο νέος δήμαρχος, με παρέμβασή του στο τέλος, διατύπωσε μια νέα θέση και ζήτησε να γίνει ξεκάθαρο προς τους αρμόδιους φορείς, δηλαδή Υπουργείο, Περιφέρεια και Τροχαία ότι «δεν είναι θέμα του Δήμου» και ότι «εμείς έχουμε κάνει γνωστό το ζήτημα ως ΔΣ και η ευθύνη είναι δική σας, αν γίνει κάτι…»
Ο Κ. Σεφτελής ως αρμόδιος Αντιδήμαρχος παρουσίασε τις συγκεκριμένες ενέργειες που έκανε ο Δήμος τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας ότι η Περιφέρεια ήταν πολύ χαλαρή στην αντιμετώπιση του προβλήματος, ότι πρέπει να της βάλουμε χρονικό περιορισμό ή και να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις. Παρά την ρευστή κατάσταση αλλαγής διοίκησης πρέπει να αποφευχθεί η δυσάρεστη περίπτωση δυστυχήματος και επιτέλους, πρέπει να φύγει η Αλίμου-Κατεχάκη και να κατασκευαστεί η υπόγεια σήραγγα, ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα.
Ο Γ. Χατζηδάκης κλείνοντας, πρότεινε να σταλεί άμεσα έγγραφο προς Υπουργείο, Περιφέρεια και Τροχαία με το ομόφωνο ψήφισμα, που θα ζητάει το άμεσα μέτρα που πρέπει να πάρει η Περιφέρεια, δηλαδή:
- Να κάνει τη διαγράμμιση, αφού δεν είναι δική μας αρμοδιότητα και είναι βέβαιο ότι η Τεχνική Υπηρεσία μας δεν πρόκειται να δεχτεί να κάνει τις διαγραμμίσεις., σε θέμα που δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου.
- Να βάλει μεγαλύτερο φανάρι και να αλλάξει τη χρονική ρύθμισή του.
- Να γίνει ανάθεση μελέτης σε συγκοινωνιολόγο, για να σταλεί προς τους αρμόδιους φορείς, για να κάνουν αυτό, που έπρεπε να κάνουν από μόνοι τους.
- Στον προϋπολογισμό του Δήμου που θα ψηφιστεί τις επόμενες μέρες, να προβλεφθεί κονδύλι για τη μελέτη.
Μετά από αναλυτική συζήτηση, το ΔΣ δέχθηκε ΟΜΟΦΩΝΑ τις προτάσεις αυτές.