Σταθερά υποστηρίζουμε ως “ilioupolipress. gr”, ότι το θέμα της Υπόγειας Σήραγγας έχει γίνει ένας “αστικός μύθος” που “έρχεται και φεύγει” από τη δημοσιότητα, ανάλογα με τις επικοινωνιακές ανάγκες του Δήμου και της Κυβέρνησης, όπως μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ και ΕΔΩ, σε σχετικά μας άρθρα.
Για άλλη μια φορά τους τελευταίους μήνες το γνωστό σάιτ “carandmotor.gr” παρουσιάζει το “τούνελ που θα συντομεύσει τον χρόνο πρόσβασης των στον πόλο του Ελληνικού και να βελτιώσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα”.
Με εκφράσεις που σε πρώτη ανάγνωση εντυπωσιάζουν και δημιουργούν κλίμα, ότι είναι κοντά η υλοποίηση του έργου, παρουσιάζεται μια θετική αλλά ασαφής εικόνα για το πόσο κοντά είναι το έργο, δημιουργώντας προσδοκίες ή και βεβαιότητα στον καλοπροαίρετο αναγνώστη.
Σημειώνουμε ότι ο ίδιος ο τίτλος, παρουσιάζει σε χρόνο ενεστώτα ότι “Η Αττική οδό φθάνει στην Βουλιαγμένης” και σε χρόνο μέλλοντα ότι “αυτό θα είναι το μεγάλο τούνελ της πρωτεύουσας”…
Ακόμη στο άρθρο αναφέρονται ότι:
- “Προτεραιότητα αποτελεί για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η υλοποίηση της Σήραγγας Ηλιουπόλεως”…
- Ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να βρίσκεται η κατασκευή της σήραγγας Ηλιούπολης”…
- “Έχει υποβληθεί ενιαία Πρότυπη Πρόταση από σχήμα μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, με τον κ. Ταχιάο να επισημαίνει ότι στόχος του υπουργείου είναι να προβεί στην εξέταση της“…
- “Το έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μόνο με ΣΔΙΤ”…
- Είναι ένα σημαντικό έργο, που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου”…
Διαβάστε ολόκληρο το χθεσινό σχετικό άρθρο του “carandmotor.gr”
Η Αττική Οδός φτάνει στη Λεωφ. Βουλιαγμένης – Αυτό θα είναι το νέο μεγάλο τούνελ της πρωτεύουσας
“CAR & MOTOR TEAM” – 28 JUN 2024
Προτεραιότητα αποτελεί για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η υλοποίηση της Σήραγγας Ηλιουπόλεως, ενός έργου ιδιαίτερα σημαντικού για το Λεκανοπέδιο.
Ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να βρίσκεται η κατασκευή της σήραγγας Ηλιούπολης ως επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, ειδικά από τη στιγμή που το έργο υπόσχεται να προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού και να βελτιώσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο ενημέρωσης των διαπιστευμένων δημοσιογράφων, η επέκταση της περιφερειακής του Υμηττού -μέσω της Σήραγγας Ηλιουπόλεως- προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι ένα έργο που ενδιαφέρει το υπουργείο.
Για το εν λόγω έργο έχει υποβληθεί ενιαία Πρότυπη Πρόταση από σχήμα μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, με τον κ. Ταχιάο να επισημαίνει ότι στόχος του υπουργείου είναι να προβεί στην εξέταση της.
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο χρηματοδότησης έργων από δημόσιους πόρους, το υπουργείο επιζητά την ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.
Θυμίζουμε ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα εργαλείο που ζητούσαν επί χρόνια κορυφαία στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου και το οποίο προβλέπει την υποβολή, από ιδιώτες, προς την πολιτεία ολοκληρωμένων και κοστολογημένων προτάσεων έργων με αποδεδειγμένη συμβολή στην οικονομία. Αν οι προτάσεις αυτές γίνουν δεκτές προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου.
Ο κ. Ταχιάος, μάλιστα, προανήγγειλε για ακόμη μία φορά αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων -μία εκ των οποίων θα είναι η μη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στην επιτροπή αξιολόγησης- ενώ ανέφερε ότι η δυνατότητα υποβολής των πρότυπων προτάσεων θα περιοριστεί μόνο σε έργα ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και σε Παραχωρήσεις. Το τελευταίο σημαίνει ότι το έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης δεν θα μπορέσει να δημοπρατηθεί με διαφορετικό τρόπο.
Η Σήραγγα Ηλιούπολης
Το έργο αφορά στη σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της σήραγγας Ηλιουπόλεως, η οποία θα έχει μήκος περίπου 3 χλμ. και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ για την κατασκευή της προβλέπονται η επιστράτευση σύγχρονων τεχνικών.
Το τούνελ θα ξεκινάει περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.
Οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης μέσα σε μόλις 10 λεπτά (από 30 λεπτά σήμερα), ενώ θα σημάνει την «απελευθέρωση» της Βουλιαγμένης από τα φανάρια και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο.
Πέρα από την αποσυμφόρηση της Λεωφ. Βουλιαγμένης, θα βελτιωθούν τα κυκλοφοριακά δεδομένα και στη Λεωφ. Καρέα, ενώ θα εξασφαλιστεί ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού όπου θα καθημερινά θα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Η σήραγγα Ηλιούπολης, προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, αποτελεί ένα σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.