Καθημερινά σχεδόν λαμβάνουμε καταγγελίες για προβλήματα στις υποδομές των σχολείων της πόλης μας, κάτι λογικό αφού τα κτίρια είναι αρκετά παλαιά και ασυντήρητα, αλλά και για άλλα θέματα.
Πρόσφατα λάβαμε πολύ σοβαρή, επώνυμη και τεκμηριωμένη επιστολή γονέα, σχετικά με την έλλειψη καθηγητών στο 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης στα Αστυνομικά και επικοινωνήσαμε μαζί του.
Μας μίλησε αναλυτικά για το πρόβλημα και μας διαβεβαίωσε ότι, μάταια έως τώρα, έχει απευθυνθεί αρκετές φορές, προφορικά και έγγραφα, προς την διεύθυνση τόσο του σχολείου, όσο και της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης.
Τέλος, με δεδομένο ότι ήδη ολοκληρώνεται το 1ο 4μηνο, διατυπώνει σοβαρά ερωτήματα για τα μαθησιακά κενά που θα έχουν τα παιδιά, στην πορεία τους προς το μέλλον και και τις ανησυχίες του, για τη μη ανταπόκριση του ίδιου του σχολείου, στις δικές του υποχρεώσεις.
Δημοσιεύουμε τα κυριότερα σημεία της επιστολής του, ελπίζοντας στην ευαισθητοποίηση κάθε εμπλεκομένου, του Δήμου Ηλιούπολης μη εξαιρουμένου και για να συμβάλλουμε θετικά στον αγώνα που δίνουν οι γονείς, αλλά και οι μαθητές και οι καθηγητές, για καλύτερη Παιδεία.
Τονίζει ο γονέας ότι:
Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών στο 2ο Γυμνάσιο της Ηλιούπολης δεν έχουν ακόμα καθηγητές σε βασικά μαθήματα όπως τα Αρχαία Ελληνικά και η Νεοελληνική Γλώσσα, παρότι οδεύουμε προς το τέλος του πρώτου τετραμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Συγκεκριμένα, το τμήμα Α3 της Α’ Γυμνασίου δεν έχει καθηγητή σε κανένα από τα δύο αυτά βασικά μαθήματα, ενώ υπάρχουν και άλλα τμήματα στο σχολείο, τα οποία δεν έχουν καθηγητές στα ίδια ή σε εξίσου βασικά μαθήματα όπως αυτό της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.
Παρά τις μέχρι τώρα πολλαπλές απευθύνσεις, τόσο στη διεύθυνση του σχολείου όσο και στη διεύθυνση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα έχει βρεθεί λύση στο ζήτημα μέχρι τις αρχές του Νοεμβρίου, τα εκπαιδευτικά κενά συνεχίζουν να παραμένουν ακάλυπτα.
Το αποτέλεσμα είναι μεταξύ άλλων κάποια τμήματα, παρότι διανύουμε το μέσο της χρονιάς αυτής, να σχολάνε νωρίτερα, κάνοντας πολύ λιγότερες ώρες μάθημα από αυτές που κανονικά προβλέπεται στο σχολικό τους πρόγραμμα, επηρεάζοντας μεταξύ άλλων σε κάποιες περιπτώσεις και τον οικογενειακό προγραμματισμό.
Αυτόματα εγείρονται πολύ σοβαρά ερωτήματα:
- Πώς θα προχωρήσουν τα παιδιά στις επόμενες τάξεις όπου θα κληθούν να τα βγάλουν πέρα με μαθησιακά καθήκοντα πολύ πιο σύνθετα και απαιτητικά όταν υπολείπονται σε απολύτως βασικές γνώσεις σε αυτά τα τόσο απαραίτητα μαθήματα?
- Πώς θα βαθμολογηθούν και πώς θα κληθούν να εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς στα υποχρεωτικά αυτά μαθήματα?
- Πώς εσωτερικεύουν τον θεσμό του σχολείου ο οποίος απαιτεί από αυτά να είναι υπεύθυνα, επιμελή και υπάκουα ενώ την ίδια στιγμή το σχολείο δεν ανταποκρίνεται σε βασικές υποχρεώσεις του απέναντί τους?
Τα πλήρη στοιχεία του γονέα είναι στη διάθεση κάθε θεσμικού ενδιαφερόμενου.