Άνθρωποι, που γαντζώνονται στο τιμόνι και “παλεύουν”, με αυτό.
Άλλοι που βλέπουν από τη θέση οδήγησης μέσα από το τιμόνι.
Άλλοι που έχουν πάρει το δίπλωμα δίνοντας αρκετές φορές εξετάσεις.
Κι άλλοι που έχουν δίπλωμα οδήγησης, με “κάποιους τενεκέδες λάδι”…
ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΜΗ ΚΙ ΑΠΟΨΗ για το μέχρι πότε πρέπει να οδηγούν άνδρες και γυναίκες.
Ερήμην των ικανοτήτων τους και των οδηγικών τους δυνατοτήτων, χωρίς να γνωρίζουν αν έχουν λάβει εκπαίδευση και μετεκπαίδευση στην οδήγηση, τι είδους φυσική κατάσταση διαθέτουν, πόσες ώρες στο τιμόνι έχουν γράψει στη ζωή τους, αν έχουν κάτσει σε κάθισμα πολύ γρήγορου αυτοκινήτου ή αγωνιστικού, αν έχουν οδηγήσει σε πίστα, αν έχουν κάνει αναβάσεις, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ που ρίχνουν το ΑΝΑΘΕΜΑ, να μην ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ “ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΙ”.
Οι άνθρωποι δηλαδή άνω των 65 ετών, που περνούν από εξέταση παθολόγου και οφθαλμιάτρου.
Άνθρωποι που δεν φορούν πλέον γυαλιά οράσεως, γιατί βλέπουν 10 στα 10 μετά από εγχείρηση καταρράκτη.
Άνθρωποι που εκτός από αυτοκίνητο “πιλοτάρουν” αεροπλάνα.
Άνθρωποι που το χειμώνα ανεβαίνουν στα χιονισμένα βουνά της Πατρίδας μας, για αλπικό σκι, έχοντας γράψει χιλιάδες ώρες σε ανάβαση και κατάβαση σε παγωμένο ή χιονισμένο δρόμο, κι έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση για τέτοιου είδους οδήγηση.
Άνθρωποι που ακόμη και μετά τα 65 τους πηγαίνουν και μετεκπαιδεύονται σε σχολές οδικής κυκλοφορίας και ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (Τις ξέρετε εσείς που κάνετε τις “οδηγάρες”;;;).
Προς τι αυτός ο ιδιότυπος ΚΑΙΑΔΑΣ, με αφορμή κάποιο ατύχημα ή δυστύχημα το οποίο προκάλεσε ένας ή μία ηλικιωμένη;;;
Ο σωστός οδηγός με ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ, ξέρει από μόνος του πότε πρέπει να αφήσει το ΤΙΜΟΝΙ κι από εποχούμενος ο ίδιος στο βολάν να γίνει συνεπιβάτης ή περιπατητής. Κι αν δεν έχει την ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ, είναι χρέος των οικείων του, να του πουν να πάψει να οδηγεί.
Αναλογιστείτε πόσοι οδηγοί – άνδρες και γυναίκες – δεν γνωρίζουν να οδηγούν, έχοντας παρά ταύτα δίπλωμα.
Πόσοι δεν μπορούν να οδηγήσουν αυτόματο.
Και πόσοι συνήθισαν σε αυτόματο (για ευκολία ΜΗ αλλαγής σχέσεων στο σασμάν) και δεν μπορούν να συγχρονίσουν το δεξί τους χέρι με το αριστερό τους πόδι στο συμπλέκτη.
Πόσοι και πόσες δεν γνωρίζουν να αλλάξουν λάστιχο…
Πόσοι και πόσες δεν γνωρίζουν τι σημαίνει υποστροφή του οχήματος και τι υπερστροφή. Και πώς αντιμετωπίζεται η κάθε τέτοια κίνηση… του οχήματος.
Πόσοι δεν γνωρίζουν τι κάνει ο οδηγός αν του “κλατάρει” ένα λάστιχο.
Πόσοι δεν έχουν γνώση πώς φρενάρεις σε στεγνό σε βρεγμένο δρόμο και όταν πιάσει το ψιλόβροχο…
Πόσοι δεν γνωρίζουν τι να κάνουν όταν το όχημα αρχίσει να πλαγιο-ολισθαίνει.
Πόσοι τηρούν το Κ.Ο.Κ., πόσοι σταματούν και ελέγχουν στο STOP, πόσοι δεν παραβιάζουν ούτε το ΚΙΤΡΙΝΟ φανάρι.
Πόσοι ανάβουν- αν δεν γίνεται αυτόματα στο όχημά τους- τα alarm σε αιφνίδιο φρενάρισμα.
Πόσοι τηρούν τις αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα.
Πόσοι “διαβάζουν” τη κίνηση όχι μόνον του προπορευόμενου αλλά και 2-3 ακόμη οχημάτων μπροστά από το προπορευόμενο.
Πόσοι αλλάζουν λωρίδα με τη χρήση φλάς (δεν είναι διακοσμητικό στα αυτοκίνητα, όπως θεωρούν πολλοί).
Πόσοι κοιτούν τους καθρέπτες (εσωτερικό και τους δύο εξωτερικούς)
Πόσοι φοράνε τη ζώνη ασφαλείας, πριν καν βάλουν το κλειδί και το γυρίσουν για να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους.
Πόσοι αλλάζετε τα λάστιχα ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ κάθε 40-50.000 χιλιόμετρα ή κάθε 4-5 χρόνια.
Πόσοι έχετε ενεργό (αναγομωμένο) πυροσβεστήρα.
Πόσοι κάνετε σωστή συντήρηση και στην ώρα τους τα service στο αυτοκίνητό σας.
Πόσοι το έχετε καλά ασφαλισμένο και πόσοι το περνάτε ΚΤΕΟ κάθε 2 έτη μετά την πρώτη τετραετία.
ΟΣΟΙ ΚΡΙΝΕΤΕ σκεφθείτε αν ξέρετε να οδηγείτε, ώστε να ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΙΤΕ, την όποια δύσκολη στιγμή σας.
Υ.Γ.: Για την ιστορία, ένας μεγάλος Έλληνας οδηγός αγώνων αυτοκινήτων, ο Τζόνι Πεσμαζόγλου (“Σερ Τζον”) με τη Κορβέτ του κι όχι μόνον – όπως ίσως θυμούνται οι παλαιότεροι – οδηγούσε μέχρι τα τελευταία του – έφυγε από τη ζωή 88 ετών – γρήγορα και με ασφάλεια.
Και κατέχει ακόμη από το 1968 το ρεκόρ “Ανάβασης Πάρνηθας” με χρόνο με 6 πρώτα λεπτά 37 δευτερόλεπτα και 9 δέκατα του δευτερολέπτου!!!
Ένας οδηγός που έτρεξε σε αγώνες ταχύτητας τελευταία φορά το 1989 σε ηλικία 75 ετών.
ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΟΔΗΓΟΙ/ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ:
ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ “ΑΛΟΓΑ” …ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΟΥΝ; ΟΥΧΙ….
Γιώργος Λ. Νικολόπουλος | Δημοσιογράφος