Ισχύει αυτή η “δικαιολογία γενικής χρήσης” της Διοίκησης ή όχι;
– Κατά το νόμο, “η Δημοτική Επιτροπή λαμβάνει απόφαση έγκρισης του προϋπολογισμού και αυτή η απόφαση αποτελεί τη νόμιμη εισήγηση του προϋπολογισμού προς το Δημοτικό Συμβούλιο“.
Αυτό δεν συνέβη ποτέ, καθώς η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής δεν γνωστοποιήθηκε στους δημοτικούς συμβούλους πριν την έναρξη του ΔΣ.
Η απόφαση έπρεπε κατά το νόμο να έχει σταλεί ως εισήγηση τουλάχιστον δύο ημέρες πριν την συνεδρίαση του ΔΣ και αυτό δεν αφορά το τυπικό, αλλά την ουσία του νόμου, καθώς η αμέλεια της τήρησης των νόμιμων διαδικασιών ψήφισης παρακωλύουν ουσιαστικά την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των συμβούλων.
– Οι οικονομικές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί με απόφαση Δημάρχου το προηγούμενο έτος και προβλέπουν δαπάνες που θα βαρύνουν το νέο έτος πρέπει να εγγράφονται υποχρεωτικά στους αντίστοιχους κωδικούς του προϋπολογισμού.
Αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση τουλάχιστον των κωδικών που αφορούν στα καύσιμα και τα λιπαντικά, ενώ έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός από τον προηγούμενο Αύγουστο και έχει γίνει η αντίστοιχη ανάληψη υποχρέωσης του Δημάρχου.
Συνεπώς προκύπτει ένα έλλειμμα 865.012 € στον προϋπολογισμό, που υποδηλώνει ότι απεστάλησαν ανακριβή στοιχεία στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ. Αυτή η ‘’τρύπα’’ στον προϋπολογισμό τον καθιστά ελλειμματικό και προκαλείται σοβαρός κίνδυνος στην εκτέλεσή του.
Η προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση δεν προκαλεί συνέπειες πριν την έκδοση της απόφασης. Απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση και ουσιαστική εφαρμογή του προϋπολογισμού για το σύνολο των δαπανών του, είναι η έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, που συνήθως γίνεται σε 15 έως 30 ημέρες από την αποστολή προς αυτήν.
Δηλαδή ο προϋπολογισμός δεν εκτελείται από την μέρα που ψηφίζεται, αλλά όταν παίρνει την τελική του έγκριση από την Αποκεντρωμένη κάποιες εβδομάδες μετά.
Η Δημοτική Αρχή όφειλε να καταθέσει προϋπολογισμό μέσα στο 2024 αλλά δεν το έπραξε!
Η ίδια καθυστέρησε και τον έφερε με παράτυπο τρόπο στις 16 Ιανουαρίου 2025, προκαλώντας έτσι την προσφυγή των 4 επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
Αν η Αποκεντρωμένη δεχτεί την προσφυγή, η Δημοτική Αρχή οφείλει να φέρει εκ νέου τον προϋπολογισμό, με τις ορθές διαδικασίες και τις απαιτούμενες αλλαγές εντός ολίγων ημερών.
Αν όχι, τότε ο προϋπολογισμός θα ξεκινήσει να εκτελείται από την έκδοση της απόφασης, στον ίδιο δηλαδή χρόνο που θα απαιτούνταν αν δεν υπήρχε προσφυγή.
Ανακριβέστατες είναι και οι αιτιάσεις που διαρρέουν από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής που φορτώνουν στην προσφυγή της αντιπολίτευσης κάθε δική της αμέλεια ή αδυναμία διαχείρισης των οικονομικών του Δήμου.
Όλες οι υποχρεωτικές δαπάνες του Δήμου, δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα των δαπανών του Δήμου, μπορούν να εξυπηρετηθούν κανονικά και ανεξάρτητα από την ισχύ του νέου προϋπολογισμού.
Εκτός από τον εν λόγω διαγωνισμό για τα καύσιμα, οι ανάγκες του οποίου αποτελούν υποχρεωτική δαπάνη, δεν υπάρχει άλλος προκηρυγμένος διαγωνισμός από τον Δήμο Ηλιούπολης, όπως πχ για χαρτικά και καθαριστικά, που έγινε συζήτηση πρόσφατα.
Άρα με αστήρικτες δικαιολογίες που δεν ισχύουν, επιχειρεί η Διοίκηση να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, απευθυνόμενη επικοινωνιακά στα ταπεινά πολιτικά αντανακλαστικά των οπαδών της και σε αυτούς που δεν γνωρίζουν το πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκτιθέμενη ανεπανόρθωτα στα μάτια των υπηρεσιακών και των αιρετών, που γνωρίζουν.
Τέλος και με δεδομένη την πλειοψηφία της Διοίκησης στο ΔΣ, δεν υπάρχει καμία ανησυχία ότι ο Δήμος θα μείνει χωρίς προϋπολογισμό. Η σημερινή κατάσταση δεν σχετίζεται με κανέναν τρόπο με τον προϋπολογισμό του 2019, όπου η Δημοτική Αρχή δεν είχε την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο, άρα και η έγκριση του είχε ως προϋπόθεση την ψήφιση του από την αντιπολίτευση.
Θάνος Κατσώνης
Ηλιούπολη 17 Φεβρουαρίου 2025
-Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕ με επαγγελματική δραστηριότητα, μελέτες και επιβλέψεις ηλεκτρομηχανολογικών έργων αρχικά στο Τμήμα Η/Μ Μελετών της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΙΚΑ και αργότερα ως ελεύθερος επαγγελματίας, με σχετική επιχειρηματική δραστηριότητα.
-Μέτοχος και διευθυντικό στέλεχος σε εταιρείες παραγωγής, εμπορίας και εξαγωγής τεχνικών υλικών και συσκευών θέρμανσης, κλιματισμού, ηλιακής ενέργειας και ΑΠΕ, στην Ελλάδα και υπερδεκαετή επιχειρηματική δραστηριότητα στα Βαλκάνια.
-Σύμβουλος του Δημάρχου Γ. Χατζηδάκη, από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2022, με αρμοδιότητα την επεξεργασία θέσεων για σημαντικά ζητήματα της Ηλιούπολης και υπεύθυνος στο Γραφείο Τύπου του Δήμου Ηλιούπολης,.
-Ασχολείται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Τεχνολογία, την Ιστορία και τον Πολιτισμό και αρθρογραφεί τακτικά για δημοτικά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα.