Δείτε το πρόγραμμα και αναλυτικές λεπτομέρειες για τις εκδηλώσεις της ερχόμενης εβδομάδας, από Δευτέρα 15 έως Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025, με τις οποίες ολοκληρώνεται το φετινό Φεστιβάλ Ηλιούπολης και κάνετε τον προγραμματισμό σας.
Ολόκληρο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ 2025 ΕΔΩ.

Δευτέρα 15 και Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου
“Ανδρομάχη” του Ευριπίδη, από την εταιρεία Θεάτρου Τέχνη
Η Μαρία Πρωτόπαππα παίρνει το σκηνοθετικό της βάπτισμα με την “Ανδρομάχη” του Ευριπίδη, μία τραγωδία που παραμένει εκπληκτικά επίκαιρη, διερευνώντας τις εμπειρίες του τρόμου και της καταστροφής, τις ατομικές επιλογές και τη βαθιά επιρροή τους στην κοινωνία. Στηριζόμενη στη μετάφραση του Γ. Β. Τσοκόπουλου, η σπουδαία σκηνοθέτιδα και ηθοποιός, επεξεργάζεται δραματουργικά και σκηνοθετικά ένα έργο που εγείρει νευραλγικά ερωτήματα και με τον δυναμισμό που τη χαρακτηρίζει, αναλαμβάνει τον ρόλο της Γυναίκας.
Ένα μοναδικό υποκριτικό ανσάμπλ αποδίδει τους ρόλους των υπόλοιπων τραγικών προσώπων:
Ο Αργύρης Ξάφης υποδύεται την Ανδρομάχη, ο Τάσος Λέκκας την Ερμιόνη, ο Γιάννης Νταλιάνης τον Μενέλαο και ο Δημήτρης Πιατάς τον Πηλέα.
Στον ρόλο της Θέτιδας θα δούμε τη Στέλλα Γκίκα, ενώ τον χορό πλαισιώνουν οι Δημήτρης Γεωργιάδης, Δημήτρης Μαμιός, Κωνσταντίνος Πασσάς, Γιώργος Φασουλάς, Γιάννης Μάνθος και Νώντας Δαμόπουλος.
Η τραγωδία του Ευριπίδη
Μεταφερόμαστε μακριά από τα μεγάλα κέντρα, στην ελληνική επαρχία. Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Θετίδειον. Στον οίκο του γιού του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμου.
Εκεί γινόμαστε μάρτυρες της δραματικής σύγκρουσης ανάμεσα σε δύο γυναίκες: την Ανδρομάχη, χήρα του Έκτορα και σκλάβα του Νεοπτόλεμου, και την Ερμιόνη, τη γυναίκα του Νεοπτόλεμου. Η Ερμιόνη, γεμάτη ζήλια και φθόνο, κατηγορεί την Ανδρομάχη ότι εξαιτίας της ο Νεοπτόλεμος δεν τη θέλει πια και δεν επιθυμεί να αποκτήσει παιδί μαζί της, ενώ έχει ήδη ένα παιδί με την Ανδρομάχη. Η σύγκρουση φτάνει στα άκρα όταν ο Μενέλαος, ο βασιλιάς της Σπάρτης και πατέρας της Ερμιόνης, αποφασίζει να θανατώσει το παιδί της Ανδρομάχης, εκτελώντας έτσι μία από τις πιο ακραίες πράξεις εκδίκησης και αλαζονείας.
Ο Νεοπτόλεμος, ο βίαιος, σκληρός, ασεβής ήρωας της Ιλιάδας που επάνω του στηρίχθηκε η νίκη των Ελλήνων στην Τροία, είναι ανίκανος να ανταπεξέλθει στις ευθύνες του ως πατέρας, σύζυγος, ηγέτης. Φεύγει για να βρει θεραπεία στο Μαντείο του Απόλλωνα στους Δελφούς. Ο πολεμικός παροξυσμός του έχει μολύνει το κρεβάτι, το σπίτι, την πόλη του. Μπροστά στα μάτια της γυναίκας που αδίκησε ανεπανόρθωτα, θα λάβει το είδος της Τιμωρίας που ονομάστηκε Νεοπτολέμειος Τίσις.
Σε μιαν αντιστροφή της ηρωικής Ιλιάδας, ο Ευριπίδης δυναμιτίζει την αλαζονεία των Ελλήνων και την ψευδαίσθηση της ανωτερότητας του πολιτισμού τους. Οι προπολεμικές υποσχέσεις για μια ενωμένη, ισχυρή χώρα διαψεύδονται σε ένα τοπίο φθοράς, γήρατος, φόβου και φθόνου.
Η ευθύνη βαρύνει όχι μόνο τους πρωτεργάτες, αλλά και όσους τους πίστεψαν και συνέβαλαν στην πτώση των αξιών με την ανοχή τους. Η νέα γενιά πληρώνει το τίμημα. Η χώρα αποδεκατισμένη, αντιπροσωπεύεται από έναν γκροτέσκο χορό γυναικών, εγκαταλειμμένων, φοβισμένων, υποταγμένων μέσα στην απορία τους.
Η παράσταση
Οι γυναίκες στις αρχαίες τέχνες, από τη γλυπτική και τη ζωγραφική μέχρι την ποίηση, απεικονίζονται συχνά ως σύμβολα για τις χώρες τους, προστατεύοντας τις πατρίδες τους όπως μια μητέρα προστατεύει τα παιδιά της. Οι δε αντρικές φιγούρες αναλαμβάνουν τη στρατηγική διαχείρισης και τις ηγετικές πολιτικές.
Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της “Ανδρομάχης” από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία.
Οι γυναίκες δεν είναι απλώς θηλυκότητες, έχουν κατασκευαστεί από άντρες για να αντιπροσωπεύουν τον ιδεατό ρόλο της χώρας και της κοινωνίας. Έτσι, η ευριπίδεια τραγωδία ενώ μιλά για ένα σπίτι, ασχολείται στην ουσία με το ήθος και την πολιτική διαχείριση ενός κράτους σε καιρό ειρήνης.
Η γλώσσα του Ευριπίδη σπάει τους κανόνες της εποχής και μετουσιώνεται σε ξόρκια που δονούνται από σωματικότητα, αισθητηριακή μνήμη και συλλογικά βιώματα. Αυτά τα πολύτιμα και αμετάφραστα στοιχεία επιχειρεί η σκηνοθέτιδα να φέρει στο φως και να τα μεταδώσει όχι μόνο λεκτικά, αλλά και κινησιολογικά έχοντας στο πλευρό της μία εξαιρετική ομάδα Ελλήνων ηθοποιών.
Συντελεστές
Μετάφραση: Γ. Β. Τσοκόπουλος
Σκηνοθεσία – Απόδοση – Δραματουργική επεξεργασία: Μαρία Πρωτόπαππα
Συνεργασία στη δραματουργική επεξεργασία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Καλλιτεχνική συνεργασία: Ελένη Σπετσιώτη
Σκηνικά – Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Λόλεκ
Κίνηση: Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου
Φωνητική δραματουργία – Διδασκαλία: Άννα Παγκάλου
Βοηθός σκηνοθέτριας: Εύη Νάκου
Βοηθός σκηνογράφου: Νατάσα Τσιντικίδη
Σχεδιασμός ήχου: Νικόλας Καζάζης

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Γυναίκα: Μαρία Πρωτόπαππα
Ανδρομάχη: Αργύρης Ξάφης
Θεράπαινα: Δημήτρης Γεωργιάδης
Ερμιόνη: Τάσος Λέκκας
Μενέλαος: Γιάννης Νταλιάνης
Πηλέας: Δημήτρης Πιατάς
Τροφός: Κωνσταντίνος Πασσάς
Ορέστης: Δημήτρης Μαμιός
Αγγελιοφόρος: Γιάννης Μάνθος
Θέτιδα: Στέλλα Γκίκα
Χορός: Δημήτρης Γεωργιάδης, Νώντας Δαμόπουλος, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος, Κωνσταντίνος Πασσάς, Γιώργος Φασουλάς
Ως Μολοσσός ακούγεται ο Γιώργος Φασουλάς και ως Νεοπτόλεμος εμφανίζεται ο Νώντας Δαμόπουλος.
Κατασκευή μακέτας: Όλγα Κουτρουμάνου
Κατασκευή σκηνικού: Φρέντυ Γκίζας,
Γιάννης Νίτσιος – ART Wood Creations
Κατασκευή κοστουμιών: Atelier Tsiouni – Sandi Couture – Alexandra Kapsala
Βαφές – Πατίνες: Βίκυ Ρουμπέκα
Τιμές εισιτηρίων: 23 €, 20 € μειωμένο για φοιτητές, άνεργους. ΑμεΑ.
Ηλεκτρονική προπώληση: more.com

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου
Σταμάτης Κραουνάκης & Ομαδάρα: “Τ’ αηδόνια παντού λαλούν κι ανθούν και αποδιώχνουν τους καημούς”
Με τα ωραιότερο πρόγραμμά τους μέχρι σήμερα, τ’ Αηδόνια έρχονται στην πόλη μας. Στη φετινή γιορτή Διονυσιακά του Μοντεβέρντι. Αγαπημένα του Σταμάτη. Μερικά ολοκαίνουργια. Reynaldo Hahn, γαλλική Belle Epoque, Εdith Piaf, λαϊκά κλασσικά, δημοτικά περιπαικτικά και αισθήματα κατευθείαν στην καρδιά.
Από τη Μπουλούκια μέχρι τα new wave ρεμπέτικα.

Παίζουν και τραγουδούν αλφαβητικά.
Δημήτριος Ανδρεάδης, πιάνο κίμπορντ ενορχηστρώσεις
Χρήστος Γεροντίδης τραγούδι,
Νίκος Κατσίκης μπουζούκι ισπανικό λαούτο
Κοσμάς Κοκόλης κιθάρα μπουζούκι τραγούδι
Σταμάτης Κραουνάκης τα πάντα όλα
Κώστας Μπουγιώτης τραγούδι
Πένυ Ξενάκη τραγούδι
Λάμπρος Παπανικολάου κοντραμπάσο
Θεολόγος Παπανικολάου βιολί, τραγούδι
Γιώργος Στιβανάκης τραγούδι
Γιώργος Ταμιωλάκης βιολοντσέλο
Στον ήχο ο Γιώργος Τσατσούλης
Συνεργάτης ηχολήπτη Πρόδρομος Χατζηαντωνίου
Κοστούμια Κώστας Ζήσης
Συνεργάτης ενδυματολόγου Υρώ Κρασακοπούλου
Φωτισμοί Παναγιώτης Χατζηνάκος
Επικοινωνία Δέσποινα Κραουνάκη
Τιμές εισιτηρίων: 20 €, 15 € μειωμένο για ΑμεΑ.
Ηλεκτρονική προπώλησης: artinfo.gr, more.com

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου
Νάντια Καραγιάννη & Νίκος Καραγιάννης: “Τραγουδάμε Τόλη Βοσκόπουλο και Γιάννη Πουλόπουλο“
Στην κεντρική πλατεία Ηλιούπολης
Η Νάντια Καραγιάννη και ο Νίκος Καραγιάννης μας θυμίζουν τραγούδια από τους
αξεπέραστους ερμηνευτές, Τόλη Βοσκόπουλο και Γιάννη Πουλόπουλο
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου
ΤΑΦ ΛΑΘΟΣ – Hometown LIVE

Ώρα έναρξης: 20:30
Το ετήσιο ραντεβού που έγινε θεσμός. Μετά από τέσσερα αξέχαστα live με τον κόσμο της γειτονιάς του, αλλά και με κόσμο που έρχεται από όλες τις γειτονιές της Αθήνας, ο ΤΑΦ ΛΑΘΟΣ θα ερμηνεύσει φέτος τα Highlights των 20 χρόνων της μουσικής του πορείας, συνοδευόμενος
από φίλους MC’s στα μικρόφωνα και τον Dj Micro σταθερά στα Decks, προσφέροντας μία ζωντανή εμπειρία που χρόνο με τον χρόνο γίνεται καλύτερη, για ακόμη ένα, εντός έδρας Live.
Τιμές εισιτηρίων: Ταμείο 15 €.
Ηλεκτρονική προπώληση: more.com

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου
“Μια άλλη Θήβα” του Σέρχιο Μπλάνκο, από το θέατρο του Νέου Κόσμου
Η παράσταση
Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας .
Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι.
Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο έργο του συγγραφέα με μια σκηνοθεσία που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και συναρπάζει το κοινό χάρη στον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή
Σχεδιασμός σκηνικού: Κώστας Πολίτης
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Σχεδιασμός φωτισμών – Βίντεο: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Παπαδόγιαννης
Παίζουν: Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Καπουράνης
Τιμές εισιτηρίων: 20 €, 17 € μειωμένο για άνεργους, φοιτητές, πολύτεκνους. ΑμεΑ, άτομα άνω των 65 ετών.
Ηλεκτρονική προπώληση: more.com
* Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 14 ετών.

