Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε μια σημειακή παρέμβαση σε ένα σημείο όπου παρατηρείται συχνότατα μποτιλιάρισμα, εκεί δηλαδή όπου οι δύο κλάδοι της Αττικής Οδού, από Αεροδρόμιο και από Ελευσίνα, συνδέονται στη Μεταμόρφωση με την Εθνική Οδό προς Λαμία.
Στην Αττική Οδό έχει καταγραφεί, από το 2023 έως σήμερα, αύξηση της κυκλοφορίας κατά 9,5%, ενώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέχρι το 2050 η κυκλοφορία στον ίδιο άξονα θα αυξηθεί κατά 50% με 55%.
Στο συγκεκριμένο κόμβο δημιουργούνται συχνότατα ουρές χιλιομέτρων, καθώς οι δύο κλάδοι συγκλίνουν σε έναν, προκειμένου τα οχήματα να βγουν στο ρεύμα προς Λαμία.
Δόθηκε εντολή στην παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού να συντάξει μελέτη, ώστε να λυθεί το πρόβλημα με το μποτιλιάρισμα και οι δύο κλάδοι να συνδέονται ξεχωριστά με την Εθνική Οδό.
Αυτό θα γίνει χωρίς να χρειαστεί νέα απαλλοτρίωση και με έργο που δεν θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην κυκλοφορία. Δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα το κόστος, αλλά θα γίνει με συμπληρωματική σύμβαση προς την παραχωρησιούχο ΤΕΡΝΑ, με την υπόσχεση ότι δεν θα γίνει αλλαγή στο κόστος των διοδίων και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Για τη σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού με τα νότια προάστια και παρά το γεγονός ότι πολύ συχνά γράφονται αναλυτικά ρεπορτάζ για το πόσο θα ανακουφίσει την Αθήνα η νέα σήραγγα στον Υμηττό, το υπουργείο ανέφερε μόνον ότι υπάρχει σε εξέλιξη διαβούλευση.
Για το μόνο έργο που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι πρόκειται να “ξεπαγώσει” είναι εκείνο του “τριπλού κόμβου” στον Σκαραμαγκά, που αναμένεται να συμβάλει στη μείωση της επιβάρυνσης των βαρέων οχημάτων στον αστικό ιστό.