Κριτική: Ιάκωβος Γωγάκης
Η Λιν Ράμσεϊ, σκηνοθέτις με ισχυρό αποτύπωμα στην 7η τέχνη που κάποτε χαρακτηρίστηκε ως μία από τις πιο επιδραστικές γυναίκες δημιουργούς (Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν, You Were Never Really Here), φτιάχνει ένα έργο με τον ζοφερό τίτλο “Πέθανε Αγάπη μου”, μια ταινία που πραγματεύεται τη φλόγα του έρωτα που σβήνει, την απόκτηση παιδιού και μια γυναίκα που βυθίζεται σε έναν συναισθηματικά ασφυκτικό γάμο.

Το θέμα της, η ψυχολογική φθορά μέσα στη μητρότητα και η αδιαφορία του συντρόφου, είναι διαχρονικό και έχει απασχολήσει την έβδομη τέχνη σε έργα του μακρινού παρελθόντος αλλά και πιο σύγχρονα, όπως το “lue Valentine” και “Ιστορία Γάμου”.
Παράλληλα, η θεματική της ψυχικής αποσταθεροποίησης παραπέμπει αναπόφευκτα στο κλασικό έργο του Πολάνσκι “Το Μωρό της Ρόζμαρυ”, που αξιοποιούσε αριστοτεχνικά, το μοτίβο της μητρότητας ως πηγή παράνοιας.
Η Ράμσεϊ επιχειρεί να συνδυάσει τον αμερικάνικο ρεαλισμό – διόλου τυχαίο δεν είναι πως η ιστορία του ομώνυμου βιβλίου διαδραματίζεται στο Παρίσι και επιλέγει να τοποθετήσει την ιστορία στον αμερικανικό Νότο – με τον σύγχρονο σουρεαλισμό, υιοθετώντας Λανθιμικά στοιχεία (ψυχρή παρατήρηση, παράλογες εξάρσεις, συζυγική αποξένωση) για να εξηγήσει τις ψυχικές ρωγμές της ηρωίδας.
Εντούτοις, η κινηματογραφική φόρμα της – αν και ρίχνει εικαστικά πυροτεχνήματα, όπως το φλεγόμενο δάσος ή τις παραισθήσεις με τον μοτοσικλετιστή – παραμένει στατική και αντικινηματογραφική στη ραχοκοκαλιά της αφήγησης.
Η απομόνωση, το δημιουργικό μπλοκάρισμα, ο εγκλωβισμός στο σπίτι και η θολή γραμμή πραγματικότητας–παραισθήσεων είναι καίρια θέματα της εποχής, αλλά χάνονται μέσα σε μια φαντεζί σκηνοθεσία που δεν αποκτά δραματική συνοχή.
Η Τζένιφερ Λόρενς προσφέρει μια έντονη, νευρώδη, αντιφατική ερμηνεία – θυμό, επιθυμία, φόβο, τρυφερότητα – ενώ ο Ρόμπερτ Πάτινσον αποδίδει έναν χειριστικό αλλά ταυτόχρονα εξαρτημένο σύζυγο.
Το σάουντρακ ξεχωρίζει, ιδίως στις σκηνές όπου καθρεφτίζει τις ψυχικές μεταπτώσεις της Γκρέις, όμως δεν αρκεί για να στερεώσει το έργο.
Η ταινία “Πέθανε Αγάπη μου” προβάλλεται από την Πέμπτη 27/11 στους κινηματογράφους.
ΠΗΓΗ
Το trailer της ταινίας

