Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΑΡΘΡΑΣυμπεριφορές Υπουργείου Πολιτισμού για γέλια και για κλάματα…

Συμπεριφορές Υπουργείου Πολιτισμού για γέλια και για κλάματα…

του Θάνου Κατσώνη

Διαβάσαμε την ψύχραιμη παρουσίαση της υπόθεσης, από τον ίδιο τον σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτο και δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι αυτό που περιγράφει είναι αλήθεια…
Είναι δυνατόν να λειτουργεί ένα Υπουργείο με αυτό τον τρόπο;
Να “λέει και να ξελέει” με αυτό τον προσβλητικό και αναιτιολόγητο τρόπο;
Δεν έχω τη δυνατότητα να αξιολογήσω αν όντως ο Β. Κεκάτος είναι ο καταλληλότερος για την θέση του προέδρου της περίφημης αυτής “Επιτροπής για την επιλογή της ελληνικής πρότασης για το όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας“, αλλά αυτό που έγινε δείχνει το τραγικό επίπεδο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η δημόσια διοίκηση.
Κωμικοτραγική κατάσταση που προσβάλλει όλους μας!
Οι Ενώσεις και τα Σωματεία του ελληνικού κινηματογραφικού / οπτικοακουστικού χώρου διαμαρτύρονται δηλώνοντας, “Το Υπουργείο Πολιτισμού να υποσκάπτει τις διαδικασίες που το ίδιο επέλεξε και δημιουργεί υπόνοιες για μεθοδεύσεις που δεν το τιμούν”.
Και απάντηση καμία από τους αρμοδίους…
Σίγουρα δεν αξίζει σε κανένα μια τέτοια αντιμετώπιση…

72nd Cannes Film Festival – Closing ceremony – Cannes, France, May 25, 2019. Vasilis Kekatos, Short film Palme d’Or award winner for his film “The Distance Between Us and the Sky”, REUTERS/Eric Gaillard

Ο Βασίλης Κεκάτος (1991) είναι Έλληνας σκηνοθέτης και σεναριογράφος, ο πρώτος που βραβεύθηκε το 2019 με Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους μετά τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο που βραβεύθηκε το 1998 με Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας.
Η πρώτη του ταινία ονομάζεται “Ανάδρομος” (2015) και συμμετείχε στα Φεστιβάλ Δράμας και Νυχτών Πρεμιέρας.
Το 2018 σκηνοθέτησε την ταινία “Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν” η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Δράμας και βραβεύτηκε για το σενάριό της, τιμήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας με το δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και με το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ της Βιλερμπάν.
Το 2019, βραβεύθηκε με Χρυσό Φοίνικα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για την ελληνογαλλική ταινία μικρού μήκους “Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς“, την οποία σκηνοθέτησε και συνέγραψε.
Το 2020 σκηνοθέτησε και έγραψε το σενάριο για την ταινία μικρού μήκους “Όταν κοιμάσαι ο Κόσμος Αδειάζει“, κατόπιν ανάθεσης από το ίδρυμα Ωνάσης.
Την τηλεοπτική περίοδο 2023-2024 προβλήθηκε στο Mega η πρώτη τηλεοπτική δουλειά του, με τίτλο “Milky Way“.

Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση του σκηνοθέτη:

Εδώ και μερικές ώρες διαδραματίζεται ένα φιάσκο με φόντο την επιλογή της ελληνικής πρότασης για το όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας.
Πρόκειται για κάτι που είναι ήδη γνωστό στον κύκλο των κινηματογραφιστών αλλά αφορά όλο το σινεφίλ κοινό της χώρας.
Η ιστορία έχει ως εξής:
Ύστερα από μια ενθουσιώδη τηλεφωνική κλήση που δεχθήκαμε από το υπουργείο πολιτισμού, η δημοσιογράφος Λήδα Γαλανού, η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη, η σεναριογράφος Κάλλια Παπαδακη κι εγώ αποδεχθήκαμε να συμμετάσχουμε στην επταμελή επιτροπή που θα παρακολουθήσει τις υποψήφιες ταινίες και θα αποφασίσει ποια θα είναι η ελληνική πρόταση στην Αμερικανική Ακαδημία για το σχετικό όσκαρ. Λίγες μέρες αφότου δεχτήκαμε την πρόσκληση, λάβαμε ένα mail με τα links όλων των ταινιών που πρέπει να παρακολουθήσουμε, καθώς και σχετικές οδηγίες. Μέσα στις επόμενες μέρες προσωπικά έλαβα ένα ακόμη επίσημο mail από το υπουργείο στο οποίο μου γνωστοποιούνταν πως ορίσθηκα και ως πρόεδρος της εν λόγω επιτροπής.
Την επόμενη μέρα εγώ και οι τρεις κύριες λάβαμε ένα ακόμη mail στο οποίο απαλλασσόμασταν από τα καθήκοντα μας καθώς όπως ανεκδιήγητα ανέφερε η επιστολή: το κάλεσμά μας συνέβη «εκ παραδρομής». Σαν να μην είχαν προηγηθεί όλα αυτά τα τηλέφωνα κι όλη αυτή η ηλεκτρονική επικοινωνία που διήρκησαν σχεδόν δύο εβδομάδες. Σαν κάποιος υπάλληλος αυθαίρετα και μυστικά να αποφάσισε να μας καλέσει και να μας προσφέρει πρόσβαση στο υλικό καλλιτεχνικών έργων, τα οποία θα έπρεπε να προστατεύονται με κάθε πιθανό τρόπο από ανθρώπους που δεν αποτελούν κομμάτι γνωμοδοτικού οργάνου κρατικής προέλευσης.
Πασιφανώς, η επιλογή μας και η πολυήμερη επικοινωνία μας είναι αδύνατον να έχει συμβεί «εκ παραδρομής» και για αυτόν τον λόγο εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το ποια είναι τα πραγματικά κίνητρα της καθαίρεσής μας και της αντικατατάστασής μας με συνοπτικές διαδικασίες.
Ας σημειωθεί επίσης πως άλλο ένα μέλος της πρωταρχικής επιτροπής, το οποίο όμως δεν αντικατεστάθη, η ταλαντούχα συνάδελφος Ασημίνα Προέδρου, μόλις χθες παραιτήθηκε από τα καθήκοντά της, διαμαρτυρόμενη για τις ανεπίτρεπτες ενέργειες του υπουργείου απέναντι σε εμάς συγκεκριμένα αλλά και κατ’επέκταση σε όλη την ελληνική κινηματογραφία, η οποία απαιτεί απόλυτη διαφάνεια ως προς τις διαδικασίες που επηρεάζουν δραστικά κι αναπόφευκτα το μέλλον της.
Προσωπικά, είναι δεδομένο πως δεν αισθάνομαι προσβεβλημένος ή πικραμένος από την απόρριψη της παρουσίας μου σε μια επιτροπή αλλά ανησυχώ για τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν εκεί.
Το υπουργείο πολιτισμού οφείλει να είναι το σπίτι μας και στο σπίτι σου οφείλεις να αισθάνεσαι ασφάλεια. Εφόσον αυτή η ασφάλεια δε φαίνεται να μας παρέχεται, έχει σημασία η εκλογή των ταινιών που εκπροσωπούν τη χώρα στα όσκαρ να περάσει στα χέρια των ανθρώπων που ζουν από και για το σινεμά και η ψηφοφορία να πραγματοποιείται από τα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Πρόκειται για ένα αίτημα δίκαιο και θέλω να πιστεύω πως η πολιτεία θα μεριμνήσει σχετικώς ώστε να αποφασίζει για το μέλλον μας η ανώνυμη πλειοψηφία όπως πάντα όριζαν οι κανόνες τη δημοκρατιας.
Λίγη δημοκρατία παραπάνω δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
Μέχρι τότε αναμένουμε τις απαραίτητες εξηγήσεις για τη σκανδαλώδη συμπεριφορά με την οποία αντιμετωπιστήκαμε!

ΠΗΓΗ


RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Μετάβαση στο περιεχόμενο