Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
No menu items!

ΑρχικήΗΛΙΟΥΠΟΛΗΑπόψειςΚ. Σεφτελής: Παρέμβαση για την Αστική Σήραγγα στο Διαδημοτικό Δημοτικό Συμβούλιο

Κ. Σεφτελής: Παρέμβαση για την Αστική Σήραγγα στο Διαδημοτικό Δημοτικό Συμβούλιο

Δημοσιεύουμε αποσπάσματα από την τοποθέτηση του κ. Κ. Σεφτελή, δημοτικού συμβούλου της παράταξης “Ενωμένοι για την Ηλιούπολη“, στην κοινή συνεδρίαση των τριών Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων Ηλιούπολης, Ελληνικού-Αργυρούπολης και Βύρωνα, στο Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης” στο Δημαρχείο Ηλιούπολης, την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025.

Τέσσερις δεκαετίες συζητάμε για την αυξημένη διαμπερή κυκλοφορία της Αλίμου-Κατεχάκη και τις επιπτώσεις της στην πόλη μας, με κυριότερες την υποβάθμιση της Ποιότητας Ζωής και του Περιβάλλοντος, αλλά κυρίως την υψηλή διακινδύνευση της ασφάλειας των κατοίκων μας, με δεκάδες θύματα κυρίως πεζούς.
Με τη συμβολή διακεκριμένων συγκοινωνιολόγων διαμορφώθηκε το 2016 η ρεαλιστική πρόταση, για κατασκευή Υπόγειας Σήραγγας Ηλιούπολης, που θα ξεκινούσε από το στρατόπεδο Σακέτα και θα συνέδεε την Αλίμου-Κατεχάκη με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η σήραγγα θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της Ηλιούπολης και των γύρω Δήμων, και της μελλοντικής επένδυσης του Ελληνικού, ως έργο ενταγμένο σε μια λογική συνολικής θεώρησης του συστήματος μετακινήσεων της μητροπολιτικής Αθήνας και μάλιστα υπήρξε τότε επίσημη ανακοίνωση και δέσμευση του τότε Υπουργού Εθνικής Οικονομίας για ένταξή του στο πακέτο Γιουνγκέρ.

Σήμερα, εννέα χρόνια μετά, έχουν αλλάξει πολλά, αλλά στα χέρια μας δεν έχουμε κάτι επίσημο και προσπαθούμε να βγάλουμε νόημα από διαρροές κύκλων και δημοσιεύματα.
Ήδη έχουμε αντιληφθεί πως αυτά που προωθούνται από τους διάφορους οικονομικούς φορείς δεν είναι συμβατά με το συμφέρον της πόλης μας, της ευρύτερης περιοχής και των κατοίκων.
Η σημερινή πρόσκληση μιλάει για ενημέρωση και συζήτηση για το έργο υπογειοποίησης της λεωφόρου Αλίμου-Κατεχάκη και ελπίζω πως δεν έχει αλλάξει κάτι, κυρίως ως προς τη χάραξη, και τη διαδρομή του υπογειοποιημένου τμήματος.
Στις 28/11/2024 ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο Δ.Σ. πολύ συγκεκριμένα πως το συνολικό μήκος της σήραγγας είναι ακριβώς 3,1 χλμ (!), ενώ εμείς γνωρίζαμε πως ήταν πάνω από 5 χλμ.
Ευθέως λοιπόν θέτω το ερώτημα.
Η νέα έκδοση της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης μήπως αναφέρεται σε υπογειοποίηση τμήματος της Αλίμου – Κατεχάκη από τον Καρέα, ακολουθώντας στο μεγαλύτερο της τμήμα την πορεία της Ελευθερίου Βενιζέλου;
Σήμερα μιλάμε για ένωση της Περιφερειακής Υμηττού με το έργο του Ελληνικού στο παλαιό αεροδρόμιο, με μία σήραγγα που θα καταλήγει λειτουργικά στο ύψος της λεωφόρου Αλίμου.
Μία τέτοια λύση με τα σημερινά δεδομένα θα εξυπηρετεί μόλις το 16 % της πληθυσμιακής ζώνης που θα έπρεπε, αφήνοντας εκτός το υπόλοιπο 84%.
Ό,τι και εάν συμβεί στο Ελληνικό, οι 60.000 άνθρωποι που θα δραστηριοποιούνται εκεί, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τα εκατομμύρια των μετακινήσεων πολιτών που κινούνται καθημερινά στο Λεκανοπέδιο Αθήνας, μεγάλο μέρος των οποίων θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από τη Σήραγγα Ηλιούπολης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι μετακινήσεις δημοτών και κατοίκων των Δήμων Υμηττού – Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Αλίμου δεν θα εξυπηρετηθούν, τη στιγμή μάλιστα που έχει ανακοινωθεί και η δημιουργία και του Κυβερνητικού Πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ.
Να θυμίσω πως για τη σημερινή συνεδρίαση, είχαμε ζητήσει να συμμετέχουν και οι Δήμοι που προανέφερα, λόγω άμεσου ενδιαφέροντος.

Άρα να κατανοήσουμε πως αλλάζει πλήρως η φιλοσοφία και η στόχευση του έργου το οποίο ΠΛΕΟΝ, λανθασμένα συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με την επένδυση στο Ελληνικό και όχι με τις πραγματικές ανάγκες στις μετακινήσεις του συνόλου των κατοίκων της μητροπολιτικής Αθήνας.
Η νέα χάραξη της υπογειοποίησης θα δημιουργήσει 1 τουλάχιστον ή 2 ανισόπεδους κόμβους εντός της πόλη μας. Αντιλαμβανόμαστε το τι θα επιφέρει αυτό και ποιες θα είναι οι συνέπειες για τις γειτονιές μας;
Εδώ να γνωρίζουν από τώρα όλοι πως θα είναι η δική μας κόκκινη γραμμή.

Η Παράταξη μας προτείνει:

  1. Να μας δοθεί η νέα μελέτη του έργου ώστε να σταματήσει η συζήτηση επί υποθέσεων.
  2. Να εξεταστεί εάν έχουν υπάρξει άλλες προτάσεις ή μελέτες και να ενημερωθούμε.
  3. Να υπάρξει συνάντηση και λεπτομερής ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο και τον κ. Ταχιάο.
  4. Να ξεκινήσει συζήτηση ουσίας στους Δήμους μας, με ενημερώσεις από ειδικούς και ενημερωτικές καμπάνιες στους δημότες μας.
  5. Στην επόμενη συνάντηση να συμμετάσχουν και τα Δημοτικά Συμβούλια και οι φορείς των Δήμων Υμηττού – Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Αλίμου.

Καλώ ειδικά το Δήμαρχο Ηλιούπολης αρχικά να υιοθετήσει τις προτάσεις μας και να θέσει το Δήμο σε επαγρύπνηση και κινητοποίηση.
Είναι μονόδρομος για την πόλη μας η κατασκευή μιας Υπόγειας Σήραγγας που δεν θα είναι διώροφη, που θα επιτρέπεται η διέλευση και των βαρέως τύπου οχημάτων και θα καταλήγει στη Λεωφ. Βουλιαγμένη σε σημείο που θα εξυπηρετούνται και οι Δήμοι Δάφνης-Υμηττού, Αγίου Δημητρίου και Αλίμου και όλα αυτά σε συνδυασμό με έργα διαπλάτυνσης της Λ. Βουλιαγμένης και βέβαια χωρίς κανέναν ανισόπεδο κόμβο εντός της πόλης μας.

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Μετάβαση στο περιεχόμενο