ΑρχικήΗΛΙΟΥΠΟΛΗΑπόψειςΤο μανιφέστο του π. Σεραφείμ Δημητρίου για το Χαλικάκι

Το μανιφέστο του π. Σεραφείμ Δημητρίου για το Χαλικάκι

Με καθαρό λόγο, πολλά επιχειρήματα, αλλά και προτάσεις, ο Αρχιμανδρίτης π. Σεραφείμ Δημητρίου αναπτύσσει ένα ολιστικό σκεπτικό για τον συγκεκριμένο χώρο, που άσχετα αν συμφωνούμε μαζί του ή όχι, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι έχει ασχοληθεί σοβαρά και η προσέγγισή του αξίζει της προσοχής μας.
Η τετράγωνη λογική συμπυκνώνεται στο ατράνταχτο επιχείρημά του:
Αγαπητοί, δήμαρχε, πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου και τα συμπολιτευόμενα τον δήμαρχο μέλη αυτού, από την στιγμή που θα πληρώσετε ενοίκιο για το Χαλικάκι, αυτό έχει χαθεί για το δήμο“, θυμίζοντας σε όλους την υπόθεση του Ορφανοτροφείου!!!
Είναι σαφέστατος ο υπαινιγμός του για τη δημοτική αρχή, όταν τονίζει ότι, “είναι πολλά τα λεφτά και δεν πιστεύω πως στην θητεία σας θα ξαναλάβετε ένα τέτοιο ποσό να διαχειριστείτε, οπότε σκεφτήκατε να φτιάξετε ένα “βιοκλιματικό τσιμεντόπαρκο“…

Υπογραμμίζει την επιβάρυνση της κυκλοφορίας και το αδιέξοδο που θα επιφέρει στη στάθμευση στην περιοχή, που θα επιφέρει το συγκεκριμένο έργο και λέει χαρακτηριστικα,με αρκετό τσιμέντο έχει επιφορτιστεί το μπάζωμα στο νταμάρι, δεν χρειάζεται άλλο, όππως δεν χρειάζεται και ένα ακόμα αναψυκτήριο η πόλη, μάλιστα όταν αυτό σκέφτεστε να το κάνετε σε μία περιοχή που είναι οικιστική και ήσυχη γειτονιά“.
Προχωράει στη συνέχεια σε μια πρόταση για τη διευθέτηση των οδών γύρω από το Χαλικάκι, που δείχνει το ενδιαφέρον του για την περιοχή και την αναζήτηση λύσης ακόμα και στα πολεοδομικά ζητήματα και καταλήγει:

“Ξεχάσετε λοιπόν τις ιδέες του βιοκλιματικού τσιμέντου, με χώρους δεξιώσεων και ό,τι άλλο σκεφτήκατε για να απορροφήσετε τα χρήματα, δημιουργώντας προβλήματα στην αγία Μαρίνα. Αφήνοντας το Χαλικάκι να πρασινίζει και να ξεραίνεται μόνο του, δίνετε τη δυνατότητα στις επόμενες γενιές να ακουμπούν χώμα και να βλέπουν μυρμήγκια. Η φύση ξέρει να δημιουργεί και να αναγεννάται αν δεν επεμβαίνει ο άνθρωπος με βία απάνω της”

Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση του π. Σεραφείμ

Μετά την δημόσια τοποθέτησή μου επ’ εκκλησίας για το Χαλικάκι και ενόψει της σημερινής διαδήλωσης, προδημοσιεύω σχέδιο για ανοιχτή επιστολή μου προς την δημοτική αρχή. Πραγματικά βλέπω με περίσκεψη την αντίδραση των εν ζωή πρώην δημάρχων στην υπόθεση του Χαλικάκι, αλλά και την διαρκή αναφορά στον νεκρό από αυτούς, Δημήτριο Κιντή. Αναρωτιέμαι γιατί οι δήμαρχοι τόσα χρόνια δεν θέλησαν να κάνουν το αυτονόητο, ώστε να μην φαίνεται η αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας του χώρου, αρχικά από τον ιδιώτη και εν συνεχεια από τον καταπατητή, το δημόσιο.
Από τις τρεις πλευρές του γεωτεμαχίου, υπάρχουνε αδιέξοδοι δρόμοι που έχουνε το ίδιο όνομα από την μία και από την άλλη πλευρά του. Αυτό σημαίνει πως εκεί υπήρξαν και παρέμειναν έτσι, γιατί περίμεναν την προοπτική της ενοποίησης τους ώστε να οικοπεδοποιηθεί ο χώρος. Δείτε τους αριθμούς των οδών αυτών. Άρα κανένας από τους δημάρχους δεν πίστεψε στην δημοτική προοπτική για τον χώρο, γιατί αν το πιστεύαν θα είχαν αλλάξει τα ονόματα των δρόμων ως μία απόδειξη ότι τους ενδιαφέρει ο χώρος να είναι δημοτικός. Βέβαια δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε την κατασκευή του αθλητικού χώρου και ό,τι άλλου στην περιοχή ως ενέργεια υπέρ της πόλης του δημιουργού τους δημάρχου.
Μία φορά και έναν καιρό υπήρχε στην Ηλιούπολη ένα ορφανοτροφείο, το οποίο εκτάθηκε σε τρεις ορόφους επί ιδιοκτησίας που είχε κληροδοτηθεί σε άλλο φορέα από τον ανεγέρτη. Επειδή το αύριο δεν μας ανήκει, δεν πρόλαβε η ιδιοκτήτρια, ήταν και αυτή από τους αθανάτους που γεμίζουν τις πόλεις χαλάσματα, να αλλάξει τη διαθήκη της και έτσι το ιστορικό ορφανοτροφείο της πόλης χάθηκε από την ιδιοκτησία του σωματείου που το οικοδόμησε. Η οριστική απώλεια για τον χώρο ήρθε από το όταν άρχισαν να πληρώνουν ενοίκιο για το χώρο που ξόδεψαν περιουσίες και δωρεές για να χτιστεί.
Οπότε αγαπητοί δήμαρχε, πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου και τα συμπολιτευόμενα τον δήμαρχο μέλη αυτού, από την στιγμή που θα πληρώσετε ενοίκιο για το Χαλικάκι, αυτό έχει χαθεί για το δήμο.
Σίγουρα είναι πολλά τα λεφτά και δεν πιστεύω πως στην θητεία σας θα ξαναλάβετε ένα τέτοιο ποσό να διαχειριστείτε, οπότε σκεφτήκατε να φτιάξετε ένα “βιοκλιματικό τσιμεντόπαρκο”.
Αυτό όμως δείχνει ότι δεν έχετε καμία γνώση του χώρου και σχέση με την περιοχή γιατί εκείνο που θα διαπιστώσετε όταν περπατήσετε στον υφιστάμενο χώρο είναι ότι αυτός ατύπως, αλλά και εξ ανάγκης, έχει μετατραπεί σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Επιπλέον οι τρεις από τους δρόμους που το περιβάλλουν είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας που επιβαρύνει απίστευτα την διέλευση των οχημάτων και παρόλα αυτά πάτε να φέρετε στην περιοχή κόσμο από τις άλλες γειτονιές της Ηλιούπολης αλλά και εκτός αυτής, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και την ολοκληρωτικά επιβαρημένη πλατεία Ανεξαρτησίας.
Με αρκετό τσιμέντο έχει επιφορτιστεί το μπάζωμα στο νταμάρι, δεν χρειάζεται άλλο.
Όπως δεν χρειάζεται και ένα ακόμα αναψυκτήριο η πόλη, μάλιστα όταν αυτό σκέφτεστε να το κάνετε σε μία περιοχή που είναι οικιστική και ήσυχη γειτονιά.
Αν θέλετε να είστε ευεργετικοί για την περιοχή και την πόλη, θα πρέπει να αλλάξετε τα σχέδιά σας χθες.
Να πάτε κατευθείαν με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και να ενωποιήσετε με υπογειοποίηση της την οδό Σικελιανού, ώστε να υπάρχει πρόσβαση από τη Μαρίνου Αντύπα έως την Δημοκρατίας. Αυτό θα δείξει δυναμική επί του θέματος της ιδιοκτησίας αλλά και θα λύσει ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα. Από το τμήμα λοιπόν που θα περάσει κάτω από το Χαλικάκι η οδός Σικελιανού, στην δεξιά πλευρά και μπροστά από το υπαίθριο θέατρο, εκεί έχει λιγότερα δέντρα και μικρά, πιθανώς γιατί είναι απάνω στα μπάζα και όχι σε υγειές χώμα θα πρέπει να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης τουλάχιστον τριών ορόφων όπου θα μπορέσει να εξασφαλίσει έως και πλέον των χιλίων θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων. Η περιοχή έχει ακόμα μονοκατοικίες και διώροφα τριώροφα κτίσματα, χωρίς δυνατότητα στάθμευσης εντός αυτών, τα σχολικά συγκροτήματα τεσσάρων σχολείων, αλλά απορροφάει και στάθμευση από την πλατεία Ανεξαρτησίας. Η είσοδος και η έξοδος του χώρου στάθμευσης θα γίνεται από το υπογειοποιημένο τμήμα της οδού Σικελιανού, αλλά και από την οδό Ματσούκα. Να μονοδρομηθούν με είσοδο από την πλατεία Ανεξαρτησίας η Γράμμου και έξοδο στη Ματσούκα και με όδευση από την Γράμμου η Σαρωνικού με έξοδο στην αρχή της αρίθμησης της. Η Ματσούκα να διαπλατυνθεί στο τμήμα που μπορεί και να παραμείνει αμφίδρομη χωρίς δυνατότητα στάθμευσης.
Ξεχάσετε λοιπόν τις ιδέες του βιοκλιματικού τσιμέντου, με χώρους δεξιώσεων και ό,τι άλλο σκεφτήκατε για να απορροφήσετε τα χρήματα, δημιουργώντας προβλήματα στην αγία Μαρίνα.
Αφήνοντας το Χαλικάκι να πρασινίζει και να ξεραίνεται μόνο του, δίνεται τη δυνατότητα στις επόμενες γενιές να ακουμπούν χώμα και να βλέπουν μυρμήγκια.
Η φύση ξέρει να δημιουργεί και να αναγεννάται αν δεν επεμβαίνει ο άνθρωπος με βία απάνω της.
ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments