Η Επανάσταση της Λογικής
Υπάρχει μια συγκεκριμένη μειοψηφία ανθρώπων στην πόλη μας που επιχειρεί συστηματικά να εμφανίσει το παράλογο ως λογικό και το ανιστόρητο ως ιστορικό. Αυτή η μειοψηφία συναποτελείται από την Δημοτική Αρχή και κάποιους ελάχιστους συνεταίρους της εντός και εκτός Ηλιούπολης που αποφάσισαν να κρατήσουν ολόκληρη την πόλη σε ομηρία με το απονενοημένο τους διάβημα για το Χαλικάκι.
Μετά το περίφημο δημοτικό συμβούλιο όπου η Δημοτική Αρχή έλαβε την κατάπτυστη και υβριστική απόφαση ενοικίασης του πάρκου στο Χαλικάκι, ορισμένοι επαγγελματίες ρεαλιστές χτίζουν καριέρες υπερασπιζόμενοι την κατάλυση των διαχρονικών συμφερόντων του Δήμου με επιχειρήματα που προσβάλλουν τον κοινό νου.
Ας μιλήσουμε λοιπόν με την γλώσσα της λογικής.
– Δεν τέθηκε στον Δήμο Ηλιούπολης κανένα επιτακτικό δίλημμα για το Χαλικάκι και τον δημόσιο χαρακτήρα του, ούτε από την ΕΤΑΔ, ούτε από την Περιφέρεια, ούτε από την Κυβέρνηση. Αντίθετα, η Δημοτική Αρχή επέλεξε από μόνη της πριν ένα χρόνο να ανοίξει το θέμα σε μυστική αλληλογραφία με την ΕΤΑΔ και αποδεχόμενη πλήρως τους χειρότερους δυνατούς όρους για τον Δήμο. Και το έπραξε γιατί έβαλε πάνω από τα συμφέροντα του Δήμου μια χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων και την δημιουργία ενός υπέρογκου αναψυκτήριου.
– Δεν τίθεται επιτακτικό δίλημμα, ούτε κάποια προθεσμία για την απώλεια της χρηματοδότησης από την Περιφέρεια. Αντίθετα η χρηματοδότηση έχει εγκριθεί από το 2018 και έχει επανέλθει στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας αρκετές φορές έκτοτε.
– Η τροπολογία για την ΕΤΑΔ που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση δεν αφορά στα δημόσια οικόπεδα και ακίνητα που βρίσκονται στην Ηλιούπολη όσο και αν κινδυνολογεί η Δημοτική Αρχή. Άραγε, έναν χρόνο πριν, όταν ξεκινούσε η Δημοτική Αρχή τις ιδιωτικές συζητήσεις με την ΕΤΑΔ, το έκανε διότι γνώριζε πως τον Ιούνιο του 2026 θα υπάρχει τέτοια εξέλιξη; Και αν ναι, γιατί δεν ενημέρωνε από τότε την τοπική κοινωνία; Η απάντηση είναι προφανής. Ούτε η τροπολογία επηρεάζει το Χαλικάκι και τα υπόλοιπα οικόπεδα, ούτε η Δημοτική Αρχή επισπεύδει την ενοικίαση για αυτό τον λόγο. Αντίθετα, προετοιμάζει μεθοδικά και κρυφά την σημερινή εξέλιξη για περισσότερο από έναν χρόνο.
- – Λένε πως έτσι κατοχυρώνουν την δημόσια περιουσία. Αντίθετα, είναι οι ίδιοι που την θέτουν εν αμφιβόλω. Διότι δεν ήρθε η ΕΤΑΔ στην πόλη να θέσει ζήτημα ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας που κατοχυρώθηκε στον Άρειο Πάγο. Αντίθετα, οι ίδιοι πήγαν στην ΕΤΑΔ και αποδεχόμενοι την ενοικίαση του χώρου παραχωρούν de facto στην ΕΤΑΔ την δυνατότητα να κάνει ότι θέλει τα δημόσια οικόπεδα και ακίνητα, παραιτούμενοι από τις διαχρονικές διεκδικήσεις του Δήμου. Παραιτούμενοι από νέους βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολεία και κοινόχρηστους χώρους.
– Και το ουσιωδέστερο. Πόσο ρεαλιστικό, ή λογικό ήταν να διεκδικεί ο Δήμος Ηλιούπολης από την δεκαετία του ’80 τα οικόπεδα όταν δεν είχε τίτλους ιδιοκτησίας; Και όμως, το έκανε λογικό και ρεαλιστικό πράττοντας το νομικά ορθό, δηλαδή να βάλει το δημόσιο ως αντίδικο των Νάστων στα δικαστήρια. Και ναι, δεν είναι ούτε λογικό, ούτε ρεαλιστικό να πηγαίνεις ο ίδιος στην ΕΤΑΔ και να ανοίγεις το θέμα της ενοικίασης λέγοντας μετά στον κόσμο πως σου έχουν βάλει το μαχαίρι στο λαιμό και πως αν δεν αποφασίσεις τώρα θα έρθει η ΠΥΡΚΑΛ στο Χαλικάκι. Είναι σα να σκοτώνεις τον πατέρα σου και έπειτα να ζητάς επίδομα ορφανού τέκνου.
- Σήμερα, είναι ακόμα πιο λογικό και ρεαλιστικό, ο Δήμος Ηλιούπολης να διεκδικήσει κοινωνικά, πολιτικά και θεσμικά την ανάπλαση του χώρου με την χρηματοδότηση της Περιφέρειας με οριστική παραχώρηση, χωρίς ενοίκιο, χωρίς διώροφο αναψυκτήριο αλλά για τους πολίτες, για τους νέους ανθρώπους και για το μέλλον της πόλης.
Αυτοί άνοιξαν την κερκόπορτα, εμείς θα την κλείσουμε.

